גירושין בשיתוף פעולה

תארו לעצמיכם את חזון אחרית הימים, איך הוא נראה?

שולחן עגול וסביבו 5 אנשים:

בעל ואישה שהחליטו על פרידה מודעת. החליטו כי הזוגיות שלהם אומנם הגיעה אל קיצה אך הם מבקשים להמשיך ולהיות הורים לילדיהם ולהוות משפחה מסוג אחר. להיפרד בצורה נעימה ומכובדת ולקחת אחריות על החלטתם.

שני עורכי דין, זה של האישה וזה של הבעל. שני עורכי דין, מוכשרים לעסוק ב"גירושין בשיתוף פעולה" ומשכך מנהלים דו שיח נעים וענייני, מכובד וחסר איומים, צעקות ותחבולות משפטיות.

ואחרון חביב, מטפל זוגי, איש מתחום הטיפול או הפסיכולוגיה אשר "מנצח" על כל החבורה, מכוון את הדיון כך שיהיה בו מקום לרגשות, חששות,פחדים ואמוציות מכל סוג שהוא, שיינתן מקום ללקוחות הראשונים שהם הילדים.

נשמע הזוי?

ובכן זה לא!

זוהי הבשורה החדשה בתחום הגירושין בארץ.

בעולם זו כבר מציאות מצליחה ומשגשגת.

הכל טמון בשינוי התפיסה והחשיבה, בסדר העדיפויות ובראייה של הסכסוך כתמונה כוללת, כתחילתה של דרך חדשה שרק צריך לסלול אותה נכון והיעזר באנשי המקצוע הנכונים.

מי הם אנשי המקצוע העוסקים ב"גירושין בשיתוף פעולה"?

גירושין בשיתוף פעולה ("גשת"פ) הינה הכשרה מקצועית אליה ניגשים עורכי דין, רואי חשבון, מומחים כלכליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מטפלים זוגיים ומומחי הורות.

למעשה מטרת ההליך הינה להציע לבני הזוג "מעטפת" מקצועית ובה כל בעל מקצוע שיש בו כדי לסייע בהליך הגירושין בכל מישור.

אנשי הגשת"פ מדברים את אותה "שפה". לכולם מטרה משותפת להביא לסיום הסכסוך מחוץ לכותלי ביהמ"ש וללא התדיינות משפטית, ללא העמקת הקרע וכמה שיותר מהר.

גירושין בשיתוף פעולה

מה ההבדל בין גשת"פ לגישור?

גישור מתנהל על ידי אדם אחד, מגשר שלעיתים הינו גם עורך דין. המגשר אינו מייצג אף אחד מהצדדים אלא עוזר להם לבנות את ההסכמות שלהם. לשם הצלחת הליך הגישור נדרשת תקשורת טובה בין הצדדים ויכולת לקחת אחריות, להציע הצעות לפיתרון והגיע להסכמות.

לעומת זאת, בגשת"פ, כל צד מיוצג על ידי עו"ד מטעמו. עורכי הדין יכולים לשמש כ"פה" עבור הצדדים גם במקרים בהם התקשורת בניהם כמעט לא קיימת. עורכי הדין מנהלים את המו"מ בניהם וכן ישנו המטפל הזוגי האחראי לכל הפן הרגשי של ההליך.

ישנם מיקרים שאינם מתאימים לגישור אך יתאימו מאוד להליך הגשת"פ.